Totalt antall sidevisninger

mandag 14. februar 2011

Familien er opptatt av min overvekt

Og det irriterer meg grønn for tiden. Det evige maset og gnålet om min vekt er faktisk utrolig sårenede. Min kjære mormor spør ALLTID når hun treffer meg: Hvor mye veier du egentlig? Og jeg svarer at det er personlig og ikke noe jeg vil hun skal vite. Men det stopper ikke der.
Er hun på besøk hos meg eller jeg hos henne så følger hun nøye med på hva jeg spiser og hvor mye. Hun serverer kjeks, kake eller noe annet godt, men tar jeg meg et stykke sier hun høyt foran hele slekta at jeg burde nok heller gå på kjøkkenet å hente meg noe frukt.
Er så flaut, men velger jeg å ikke forsyne meg av det hun serverer så er jeg uhøfflig og da lurer hun på om det ikke er bra nok det hun har.

Når jeg snakker med min mor er også det store samtaleemnet vekt, hun også vil vite hva jeg veier. Og hele tiden kommer hun med råd, alt fra dietter, til slankepiller, trening osv. Det toppet seg da hun mente jeg burde søke om en slankeoperasjon for litt siden.

Min far ringte rundt til slekta for å forhøre seg om det var en fin julegave å gi meg et medlemskap på treningssenter siden jeg var så tykk. Men det endte opp med at jeg fikk noe annet, men syns det var sårende og flaut å få høre i ettertid at en slik ringerunde foregikk.

Nå er jeg snart halvveis i svangerskapet og ingen i familien vet at vi venter et til barn, jeg orker ikke mer mas om den forbaskede vekta og jeg VET at det vil skje hvis jeg sier at jeg er gravid. Så jeg tror at jeg skjermer meg selv ved å holde det skjult, men samtidig har jeg dårlig samvittighet. Vi venter et barn, og ingen vet. Har enda ikke fått mage så har gått greit å møte familien, men snart vil sikkert den også presse seg fram og ta form på fleskmagen min. Nå ligger den godt skjult under et lag med spekk.

Jeg har foreløbig ikke lagt på meg noe, og jeg er stolt. Har startet opp med zumba igjen og det er både godt og frustrende å kjenne at flesket danser sammen med meg til zumba rytmer. Ja, jeg ser på mitt eget flesk som en annen person, haha, min egen fiende. Som er godt polstret rundt kroppen min.
For sannheten er at jeg drasser med meg et ekstra menneske i fett på min egen kropp, skjemmes over å veie så mye.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar